Om kålmård

Hej, nu var det en som hade sagt att hon ville höra om en kålmård, om vad det var. Om det var ett djur eller. Det är ett djur. det var ingenting länge sedan jag själv ingenting visste om en kålmård. Men först hadde jag frågat min pappa och han sa att kålmård var djur. Sen skrev jag och frågade många gånger till hon som heter PoL, hon som har modeblogg, och frågade. Hon hade också gjort en bild på Kålmården, hon ska ha den på en utställning för hon har gjort konstverk på dom. och sedan vet jag inte om dom har ätit kålmården förut heller. Men jag fick ingenting roligt när jag läste om det, att de kanske ätit det. Kålmård. Jag gatt spy när jag hade sett att det stod om det. 
 
Nu har jag ringt min pappa, han säger att jag inte gatt tänka jättemycket på kälmårdar igen för jag mår ingenting bra då, men han sa att om man hade bott på ett kollektiv (det vet jag inte vart det är) då hadde dom nog ätit på en kålmård också. Han sa att det var ingenting bra om man bodde så heller. 
 
Jag tyckte om att jag såg en kålmård förr ett tag sen. det var i skogen. Han morrade först, men det var fina ögon. Om jag inte hade kompis med mig hade jag väl blivit kanske rädd, men det blev jag inte. Sen efteråt kom jag ihåg att den hade klor, men jag såg ingen kål. sen mådde jag ingenting bra igen för då undrade jag vad den kunde äta om det var vinter, för då växer det väl ingenting kål heller. Sen såg jag att det var en som hadde på sig ett skinn av en kålmård och där kan man se att den är väldigt fin, med blått i. Ibland hade jag villat att få ha en kålmård, hemma.
 
Säg till om du hör mer om det där, att dom kanske åt kålmårdar på kollektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0