Om att jag hade börjat med blogga

Jag hade inte vetat så länge om jag skulle vara som dom säger en bloggare. Min pappa har sagt att det kanske inte är någonting bra men jag gatt bestämma mig, för det är så jobbigt om man hela tiden höll på tänka på allting samtidigt. det är det som är så jobbigt att jag mest hela tiden gatt tänka på allting på samm gång. Det är då det blir så tungt. Ibland tycker jag att det känns tungt att till och med gå också. Det är då som han pappa säger att jag skulle ha medecinen och då brukar jag ta han fast jag tycker det känns äckligt.
 
Jag kan inte veta om det är en människa som skulle läsa om att jag har en blogg nu. För det är många som gör andra grejer kanske och det är flera bloggar som dom gatt titta på. Men hoppas att det är en som läser om man skriver, för det vore roligt.
 
Ni kanske ville veta om vem jag var. Jag heter att mitt namn är Kånka. Eller det var det dom kallade mig när jag föddes. Kånka. Det var förr i världen att jag föddes. Det var länge sen. det var 1982. det fanns bara ett dataspel då. Det var ett som var grått och man spelade tennis. Ibland spelar jag det för mig själv. Det är i en kartong som jag vet vart den är. Ibland är det kanske kul men ibland blir man ensam. Men ofta kul om bollen kommer på rätt sida så man vinner. Men ibland är det kul om dom andra vinner också, eller som att det inte känns någonting.
 
Min mamma vart död så jag hade bara han pappa. Han var snäll och är snäll. En del som jag hade som kompis förut brukade inte vara snälla mot mig så dom sa att jag var ingenting frisk. Förut var det en annan som sa att jag hade vad han sa var en sifferkombinasjon. Men jag skulle inte bry mig om att han sa så sa pappa.
 
Mycket senaste tiden har jag tyckt om att tänka på en Kålmård, om ni visste om att det fanns ett djur som hette så. Jag har sett en Kålmård på riktigt, han var i skogen utanför där vi bor. Sedan såg jag en päls på en kålmård förut, det var två dagar sen. Den kålmården var ett skinn som en hade på sig. Hon som hade den köpte korv i en automat eller en stuga där de säljer korvar. Jag bad han som jag hade med mig att skulle han ta ett kort och då gjorde han det. Jag tycker pälsen är fin. Den är svart och blå. Mest tycker jag om blå. Blå kan lysa fint om det är svart bakom särskilt.
 
Jag har brukat bo förut i Örnsskjöldsvik men nu bor jag bara där ibland för pappa bor där men nu åker jag till ett ställe också där jag brukar bo ibland. Där har jag ett eget rum som dom säger att jag ska bo i så där brukar jag vara. Mycket brukar jag kika på tv kanske och mest på webben brukar jag surfa. Jag brukar kolla på litte olika. det kan vara olika sidor och så. En som jag brukar läsa om på en blogg heter POL. Hon heter "positiv och lycklig" och det är inge bra med henne nu för hon mår ingenting bra heller. Hon höll på äta mycket socker för hon skulle vara med i en polisfilm och sen var det mycket som var jobbigt åt henne. Om ni vill kan ni titta att hon inte mår bra.
 
Hoppas att det är en som kommer att läsa det här sen, för det är roligare om man inte först skriver själv och sen är själv när man läser det också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0