Fyller år,

Jag hadde vaknat tidigt i dag. För jag fyller år. Det är ingen här där jag är nu som vet om att det är en födelsedag, inte som jag har vetat i alla fall. Jag vet inte om det blir en speciell dag. Kanske lär det inte blir det men det går ändå. Men det är kanske tomt om ingen vet om att man har dag, jag är född året 1982.
 
Inatt hadde jag många maldrömmar. Jag gatt spy mitt i, men sedan somnade jag igen fast det svidade i halsen och mycket kliade, mest över hela ryggen.
 
Jag hadde drömt om en ål som var elektrisk, varje gång man hade rört i han så skrek man för den gjorde ont och morrade varje gång den stack. Det var under vattnet och mörkt. Man var mest rädd för ålen, om den skulle komma, och ögonen var röda som blod med svart i.
 
Sedan hade jag drömt om en tjeja, att jag hade villat krama om henne men då gick hon.
 
Jag drömde om Falköga, en som är kändis, och jag skulle få träffa han, men då skrek han åt mitt håll så det kom spott, så arg var han. Det var då jag gatt spy för jag visste ingenting om varför jag hade gjort något som han kunde bli sinnig på.
 
Undrar om det blir en födelsedag. 
 
Snart kommer hon som brukar väcka oss och kolla till oss, då ska jag ha medecinen och sen blir jag väl nere därnere där man brukar göra pärlplatta och idag gör jag ingen figur utan bara färger
 
Det här var ett kort som min pappa hade tagit av två tjejor med mode, det är i Farsta Centrum sa han, när han var ungare
.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Min kompis fyller också år idag! Grattis! :)

Svar: Tack för att du ville vara snäll och säga grattis när jag fyllde år. Det var fem stycken människor som sa grattis. Emeli tycker jag är ett fint namn. Min mamma hette Emeli förut, men hon vart död, men det var länge sen. Hoppas att du vill skriva en gång till. Jag tycker dt är roligt om det skriver någonting till min bloggare. Tack.
Kånka

2013-03-26 @ 11:38:31
URL: http://nattstad.se/bymelli
Postat av: Stånka

Hej Kånka! Håpas du har hafft en jettebra dag. Jag har lest om däj senn du började skriva på datorn. Jag kenner igenn mäj mycke för jag är okxå välditt ensammen. Du har en pappa män jag har aldri hafft nån sånn. Min mamma, som hag har, säjjer att han var bara en fröpåse och att hon håppas att han brinner i helvette. Jag har aldri ens fått se något kort på han. Min mamma kan va dum å säja stygga saker till mäj som att jag e dum i huvve eller annars. Då blir ja lessen. Jag heter äjentligen Stina-Lisa män mamma säjjer Stånka för jag har astma å e litte tjåck å tycker de e jobbit å gå i trappor å så. Män nu ville jag bara skicka däj en stor kramis på födssledan.

Svar: Det är inte snällt av din mamma som hon gör mot dig. Jag skulle tycka att du rymmer från hon och aldrig mer går tillbaka.
Kånka

2013-03-26 @ 21:59:35
Postat av: Kånka

Man gatt bli glad om det var så många som hade skrivit till min bloggare i alla fall. Jag gatt inte kunna veta om det var ens en enda som hadde läst men då var det det. Det är då ska man säga tack, det säger han som är min pappa. Det var sorgligt men det som sägs om att en hade bara en mamma och ingen pappa. Det är ingenting snällt om man heter en sak men blir kallad tjock. Man ska egentligen inte vara elak mot några andra människor. Det var två som säger grattis igår när jag hade dagen. Födelsedagen, som dom säger. Pappa hadde glömt bort att jag hade den. Jag hadde fått en ny medecin också så jag visste ändå inte om att han glömt bort förrän idag. Jag hadde inte fått en present men det går bra ändå då. Man ska säga glad påsk. Glad påsk. Jag vet inte varför en del säger "påskhare" för jag vet inte om det var mer harar ute för att det är påsken. Om någon vet kan dom svara.

2013-03-27 @ 09:36:18
Postat av: Frida

grattis!

Kika gärna in på min blogg och se hur man går till väga för att göra snyggaste personligasre skorna kram!:)

Svar: Tack, säger jag för att du ville vara snäll när jag hadde fyllt år. Det var fem stycken tror jag det blev som sagt grattis den dagen. Jag ska kika i din bloggare, för det kan vara roligt. Hoppas att du skriver en gång till. Tack.
Kånka

2013-03-27 @ 20:14:54
URL: http://fridaawi.blogg.se
Postat av: Stånka

Häj igenn Kånka. Va rolitt att du blev gla. Nästa gång måste du tala om i förväg och var man ska åka om man vill grattullera däj på föddseledan. Dä e svårt å ge präsent när man inte vet var. Jag ska tala om när jag fyller år så du vet. Jag vet heller inte vad en påskhare e men min mamma brukar slänga in det mesta i en gryta så den kanske e där. Glad påsk till däj å alla andra.

Svar: Hej om du heter Stånka. Jag ska säga dig vart jag bor, gatan vad den heter, om du ville skicka en present. Påskhare säger dom ofta, men ingen vet att det betyder någonting. det är mest konstigt.
Kånka

2013-03-27 @ 22:08:17
Postat av: Stefan Falkelind

Gratuelerar på den stora dagen. Hoppas du får många presenter och en god tårta. Men vilken otäck dröm du hade om mig. Om du träffade mig som är kändis så skulle jag aldrig skrika åt dig. Istället skulle du få en stor kram av mig.

Sv: Jag tycker det är roligt när du skriver i min blogg. Ja djurvän måste man vara tycker jag. Inte slå oskyldiga. Ja lite mode kan jag även om många inte tror det.

Svar: Jag skulle säga tack, för att du var snäll. Jag blev glad när du hadde skrivit. För jag läser om dig mycket och följer med i din bloggare. Djurvän är jag.
Kånka

2013-03-28 @ 15:35:40
URL: http://stefanfalkelind.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0