söndag fast det är måndag

I dag hadde jag tänkt att få skriva om några nya saker. Jag blandar, för det är roligast om inte allting handlar om samma sak.
 
Först hadde jag sovit länge, sen satte jag igång data-maskinen och tänkte på vad jag skulle säga idag.
 
Nu har jag räknat ut det. Jag kanske gör litte som andra, som dom som gör skrivande om mode, kläder och fina hår och kanske dyr sportbil, men jag blandar andra grejer, det
 
jag känner till. Om man skulle hitta på skulle det bli konstigt.
 
Först hadde jag i natt ingenting att det var någon rymdmänniska här. Men det var det flera gånger under påsken. Mitt rum är i källaren och det verkar vara lättast för dom att komma in om man bor lågt ned. Men i natt var det ingen, förut har jag sett spår efter dom, det var som slem, vitt slem, och ibland har jag sett lysande ögon. Även en enda gång hört rösten på dom, då lät det som en elstöt, eller om någon pratar i en röd lur med el i, så lät det. Otäckt. Efter det skrev jag en kort dikt, för det var hemskt.
 
Varför.
Varför kommer dom från rymden, och hit.
Varför just vill dom till där jag bor.
Varför har de lysande ögon, och
stirrar.
 
 
Sen ett receft. Det är på kolbulle.
1) man har nästan ett halft paket smör i stekpanna
2) man flir i många fläskbitar som steker tills dom är stekta
3) blanda smet av 1 liter vatten och 1 kg vete.mjöl, en halv matsked salt
4) Fli i smeten i stek-pannan och stek, men fli inte för mycket smet, den  ska inte bli för tjock bullen
5) stek tills det är klart
6) det är jättegott, men äter dom inte gris behöver man inte ha fläsk i
 
Sen en annan sak. Det var några fotton att berätta om, först det här. Det är några korpar som jag tog fotto på. Det är litte kusligt för dom äter på en död och man ser tarmarna 
 
 
 
Sen var det bilden eller fottot på mina leksaker, jag har haft dom kvar sen jag var liten, en del kanske tycker barnsligt omman har leksaker kvar men jag tycker att det kan vara fint. Eller gulligt. Här är dom.
 
 
Sen sista grejen, den har jag skrattat många gånger åt, jag hittade på internät. Det är när två hundar gör valpar och en blir dålig. skrattar ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0