Gömd

Nu har jag gömt mig nästan tre dygn för min pappa, jag är i huset i Örnsskjöldsvik, men på ett ställe där han aldrig kan komma på att leta. Första kvällen var jag törstig för jag hadde inte druckit någonting. Jag har hört att min pappa har pratat med dom på Väståkra och varför jag inte hadde kommit tillbaka. Det var meningen att jag skulle vara där ända tills sommaren. Nu har jag inte ätit sömnmedecinerna på några dagar och nu börjar jag bli pigga. Jag hadde spolat ned dom i toaletten i källaren. Dom säger att fiskarna i sjön också somnar då. Det har jag tänkt på mycket nu, men vart ska man fli dom, om man kastar ut dom somnar fåglarna kanske. 
 
Idag är min pappa på jobbet och jag är ensam i huset. Jag har sett några rådjur. Dom stannade ute bland träden och tittade. När jag tittade ut så stirrade dom på mig. Länge.
 
Jag har inte kunnat läsa någonting på kvällarna heller, för jag har ingen lampa i källargarderoben, och jag hadde inte tordas vågas gå fram till mitt rum för kanske jag hadde somnat och då hadde min pappa kunnat få hitta mig på morgonen.
 
Det vill jag inte och nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har egna pengar så jag ska åka men vet inte vart. Jag tänker att det blir norrut, där det är Piteå eller längre bort. Det finns ställen där dom har gruvor och jag hadde alltid villat få se en gruva på riktigt. Jag är på rymmen nu. Jag packar en väska. Jag ska hitta en buss om det finns en, som går mot norrut, det är åt höger. Eller om det är österut som är åt höger. Men det behöver man inte säga när man ska handla biljetten heller.
 
Fyra dagar ska jag minst vara borta, kanske längre.
 
Jag har inte grinat någonting, men det känns inte glädje eller glatt i kroppen.
 
Jag vill inte till Väståkra någonting mera.
 
Nästa gång ska jag berätta om dom jag mött, rymdmänniskor. Jag ska också ge er bilder som är från min pappas pappas skrivbok som han hadde när han var levande och jobbade i en skog. Jag undrar om han har gjort det som han tecknat. Då var det kanske konstigt. Men han var en Trapper.
 
 

Kommentarer
Postat av: Stefan Falkelind

Ja ibland är det inget bra att käka piller man tror man behöver. Det kan bli en dålig vana och man inte behöver dem.

Sv: Du får ta med dig rikligt med kläder och saker du kan behöva när du ska vara borta. Nej den killen på bilden är ingen kompis till mig tyvärr. Jag mår toppen. Hoppas det blir bättre när du kommit hem igen.

2013-04-06 @ 10:51:56
URL: http://stefanfalkelind.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0